Zanu (PF) Revives Paper

The paper appeared for the first time after an almost two year absence, at recent Independence Day celebrations at the National Sports Stadium in Harare where it was distributed to people who attended the festivities.

The paper which, complements the Herald and other state owned media, such as the Zimbabwe Broadcasting Corporation (ZBC) as the party’s political propaganda machinery was again, in the streets of Harare in bold print and carrying a headline story on the recent visit by Iranian leader Mahmoud Ahmadinejad.  Below the story was an article castigating the Movement for Democratic Change (MDC) party led by Prime Minister Morgan Tsvangirai for boycotting the Iranian leader’s visit.

In a sign that the paper’s return might signal the start of Mugabe’s push for an early election, it carried a comment headlined “Who we are” in which it spoke strongly about the need to deploy what it called democratic forces  to win the battle of the mind.

The paper also carried a story in which it claimed that Zimbabweans had refused the inclusion of gay rights in the new constitution.
Apart from The People’s Voice, Zanu( PF) is already circulating other propaganda sheets in rural areas.

Ironically the paper re-emerges at a time when the MDC’s two newsletters – the Prime Minister’s newsletter and the Changing Times have been suspended in unexplained fashion. But insiders at MDC have linked the suspension to a cut in support funds from the party’s financial backers.